סיור חנוכיות בירושלים

יום רביעי, 25/12/2024כ"ד כסלו התשפ"ה

שעה: 14:00

מיקום: ירושלים

מחיר: 69 ₪

event_img

אמנם נביאים אין בה, אבל משוררים יש ויש!

החל משנות ה20- במאה הקודמת מלאו רחובות תל אביב בפזמונאים, משוררים ויוצרים... מי כתב את השירים היפים שכולנו מכירים? מה היה בחייהם האישיים? היכן גרו, שתו קפה ובילו?

את הסיור נלווה בנגינת אקורדיון ושירונים משירי היוצרים - כלניות, אור, ערב עירוני, שיר השיירה , זמר נוגה, אימא אדמה ועוד הרבה.

בבוקר תל אביבי נפגוש את שירת חייהם של רבים מחלוצי הפזמון והשיר: טיול מזמר עם היוצרות והיוצרים לאה גולדברג, תרצה אתר, אלכסנדר פן, נתן אלתרמן, רחל המשוררת. המשוררים והשירים.

בשיר וברון נפסע ברחובות צפון תל אביב – נורדאו, דיזנגוף, קפה כסית, שכונת מגוריו של אריק איינשטיין וכמובן שלא נפסח על שושנה דמארי, יפה ירקוני ועוד רבים וטובים.

מי מאתנו לא זוכר את חסמבה? חבורת סוד מוחלט בהחלט. המפקד ירון זהבי וסגניתו תמר היפה, אהוד השמן, מנשה התימני, משה ירחמיאל ועוזי הרזה. לפני יותר משבעים שנה החל יגאל מוסינזון לכתוב את מעללי חבורת הילדים הפועלת בשירות היישוב ומדינת ישראל. לאט לאט התפתח הסיפור ונהיה לספר חובה בכל בית. 44 כרכים נכתבו, עיבודים לתיאטרון ולקולנוע. בסיורנו נבקר בביתו של ירון זהבי מפקד חבורת הילדים, בבית המרקחת 'תרופה' המוזכר בספרי חסמבה על תקן סליק של ארגון ההגנה, והמקום היחיד שבו היה טלפון נגיש לקריאה לעזרה.

נבקר בבניין ששימש כמלון נווה נוף המוזכר בספרי חסמבה. ניכנס לגן העצמאות הבנוי כפארק בסגנון אנגלי. נעמוד על החי והצומח במקום - חבצלת החוף, הרדוף הנחלים ועוד.

אנדרטת חיל האוויר, מלון הילטון וכמובן הדובדבן שבקצפת – המערה החשמלית שנמצאת בלב הגן.

את היום הגדוש שלנו נסיים בשכונות הגרפיטי בתל אביב. בשנים האחרונות, הקירות של השכונות הדרומיות בעיר הפכו לקנבס עירוני שמציג תמונות של חיי החברה, התרבות וגם הפוליטיקה של הארץ. נבחין בציורי קיר, גרפיטי וגם אומנות רחוב.

נסור לאחת השכונות הגדושות בגרפיטי בנחלת בנימין ו/או בפלורנטין. סיום ציורי ליום מלא ומושלם.

 

14:00 יציאה מהקריון
15:00 מאולמי רון חיפה
18:00 ארוחת ערב במלון פרימה בירושלים.
20:00/21:00 סיור במנהרות הכותל
סיום משוער בכותל ב 22:00

 

*מחיר לגמלאי 69 ₪, מחיר נלווה 99 ₪, מחיר מלא 230 ₪
*קיום הטיול מותנה במינימום 40 משתתפים
*יש להעביר את רשימת המשתתפים בטיול לנציגת "שלך לגמלאי"
עד 10 ימים לפני מועד היציאה!
*הנלווה נמנה במספר הפעילויות השנתיות
* יש להצטייד בנעלי הליכה נוחות, המסלול כרוך בהליכה.
* ייתכנו שינויים במסלולים ו/או ביטולים עקב מזג האוויר ו/או אילוצים שונים
*ט.ל.ח

 

למידע נוסף מלאו את הפרטים: